O alternativă minunată cununiei religioase

Sursa: tumblrCa persoană nereligioasă, ajunsă la o vârstă la care multe domnișoarele din generația mea încep să se gândească la căsătorie, mă întreabă și pe mine rudele mai în vârstă când am de gând și eu să pășesc spre altar. Unele prietene s-au și logodit, altele – au un copil. Unele tinere aleg să termine o facultate, și după să se căsătoarească, altele preferă să poarte rochia de mireasă după înmânarea diplomei de bacalaureat. Oricare ar fi motivul, femeia se vrea văzută în fața altarului alături de alesul inimii… sau nu.

În România, unde majoritatea populației este de religie creștină, ortodoxă sau catolică, căsătoria este oficializată nu doar în fața legii ”pământești”, ci și în fața lui Dumnezeu. Pentru credincioși, aspectul de căsătorie în fața divinității căreia i se închin este foarte important. Totuși, ce fac acei oameni ce nu-și doresc o ceremonie religioasă, iar petrecerea de nuntă este prea puțin?
Ca ateie, nu îmi doresc să ajung în fața altarului, pentru că religia creștină nu mă reprezintă, deoarece nu consider că legătura mea cu un bărbat trebuie aprobată de o forță divină sau de oricine altcineva, fiind o alegere personală. Totuși, mi-aș dori, pe lângă petrecerea cu prietenii și familia, încă ceva.

Acest încă ceva a apărut recent ca o pagină de facebook: Ceremonii umaniste. În ce constă o ceremonie umanistă? Totul este foarte simplu: rolul de ”preot” îl joacă un oficiant umanist, sau de ce nu, acesta poate fi și un om apropiat, un prieten. Poate sună ciudat faptul că mirii sunt cununați de un astfel de oficiant, dar nu este deloc. Oficiantul umanist este o persoană pregătită pentru astfel de evenimente, care face cunoștință cu mirii, fixează împreună cu aceștia anumite repere, totul pe bază de contract, ca niciuna dintre părți să nu rămână nemulțumită.

Ceremonia umanistă este o idee foarte bună, deoarece permite mai multă libertate în exprimare decât cea religioasă. În primul rând, este lipsită de reguli, cum ar fi durata ei, iar în al doilea rând, nu există nicio regulă sau tradiție care trebuie neapărat respectată. Astfel, cum va fi organizată ceremonia depind doar de miri: poate avea loc dimineața, noaptea la orele 23, în vârful unui munte, pe malul mării, într-o grădină tropicală, într-un balon, având o tematică de western sau America anilor 30.

O ceremonie umanistă… de ce nu? Deși este un serviciu abia apărut în România, acesta are un viitor promițător, iar pe lângă asta, seriozitatea este pe primul loc: totul se face pe bază de contract, iar oficianții sunt persoane pregătite pentru astfel de evenimente, disponibile să se deplaseze în orice oraș al țării. Ca bonus, un oficiant umanist poate oficia și un botez.

Dacă îți dorești o nuntă de vis, una pe care o poți organiza în totalitate așa cum îți dorești, apelează la serviciile unui oficiant umanist. Cel puțin, eu asta voi face când va veni timpul potrivit.🙂

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. View all posts by Elena Druță

6 responses to “O alternativă minunată cununiei religioase

  • distandi

    HA! Știi cum sunt familiile. Unii nu ar veni, tocmai pentru că nu faci cununie religioasă. Și atunci îți spui că nu-ți pasă, mai bine…oricum vrei la nunta ta persoane apropiate, pe care chiar le cunoști. Dar ce te faci când se face un lanț de „nu vin dacă nu vine cutare”? :))
    Mi se pare oricum o alternativa interesantă. Nici eu nu sunt prea religioasă. Sau nici măcar nu știu cum sunt. Cred în ceva, dar nu are nume. Nu ține neapărat de o religie anume. Doar..cred.

    • Vulpea de scorțișoară

      Eu personal aș merge la o cununie religioasă la cineva dintre oamenii apropiați, nu aș da din nas că vezi că eu nu cred sau etc. Fiecare alege ce vrea să facă. mi se pare lipsă de respect să refuzi o astfel de invitație doar pentru că credința ta nu coincide cu credința altuia. E vorba de libertate.

  • distandi

    Da, ai dreptate, însă în unele familii, unele dintre rude sunt mai „încuiate”. Nu gândesc așa cum gândim noi…și dacă le spui că nu vrei să faci cununie religioasă, nu le pică prea bine, uneori refuzând să mai vină. La asta mă refeream…

    • Vulpea de scorțișoară

      Să nu vină, iaca na😛
      E alegerea mea cum îmi organizez nunta, iar ideea unei nunți pentru toate rudele de gradul nșpe nu mă încântă. Vreau ceva într-un cerc restrâns, lângă cele mai apropiate persoane. Dar asta într-un viitor ceva mai îndepărtat🙂

  • ARCKANUM

    mda, dar pentru cei mai ciudati, care sunt, sa zicem, in sfera Anti-Cosmosului, oare se gasesc si pentru noi oameni care sa zica ” o iei? il iei?”. Cred ca noi suntem lasati de izbeliste. Chiar daca suntem pagani primordiali, sa nu uitam ca la ei un ritual de unire sub forma casatoriei era sarbatorit doar cu cei apropiati, intr-un spatiu verde. Oare in Romania exista o firma care sa presteze asa servicii? Sau suntem sortiti sa avem doar actul de la starea civila? firma aia pare interesanta, dar nu cred ca ar vrea sa aiba de lucru cu un cuplu pagan, care mai sunt si “roacheri inraiti”.

Leave a Reply

