Fetița cu chibrituri – o altfel de poveste

Cred că mulți dintre voi s-au delectat în copilărie cu poveștile magice ale fraților Grimm, sau basmele lui Petre Ispirescu, sau poveștile lui Andersen… ei bine, povestea fetiței cu chibrituri mai mult ca sigur este cunoscută multora. Pentru că atunci când am citit-o, am izbucnit în plâns. Acum, la o vârstă mai puțin sensibilă, îmi amintesc povestea și-mi imaginez o copilă firavă, care încearcă să-și încălzească mâinile cu o cutie de chibrituri. Finalul – evident.

fetita-cu-chibrituriÎn România există sute de astfel de fetițe (și băieței) cu chibrituri. Dacă unii dintre ei au o lampă care să le lumineze nopțile reci, alții nu au nici acoperiș deasupra capului. Fără lumină, apă curentă și alimentație potrivită, în țara noastră cresc generații de astfel de copii, a căror copilărie este umbrită de greutățile vieții prea devreme apărute.

Ce putem face pentru a dărui fericire celor din jur? Putem zâmbi unui om trist, sau putem lăsa un bilet cu cuvinte frumoase într-un loc public; putem să ducem gunoiul unei vecine bătrâne, sau putem să ne împărțim mâncarea cu un om sărac. Iar dacă #campofriofacebine, noi de ce nu am face la fel?

Datorită Campofrio, putem cumpăra peste 8000 de sandvișuri pentru acești copii. Cum? Simplu. În perioada 18-28 noiembrie mergem la Carrefour și… ne aprovizionăm cu tot de ce avem nevoie. Întrebarea e, cu ce îi ajutăm pe alții, cumpărând pentru noi? De acest detaliu se ocupă Carrefour România, alături de inițiativa Campofrio, susținută de World Vision România.  Proiectul se numește ”Donator de viitor” și oricine poate participa la el.

Revenind la poveste: am ajuns la concluzia că fetița cu chibrituri a fost, până la urmă, o ființă recunoscătoare. Recunoscătoare pentru acea cutie minusculă care i-a dăruit lumină în ultimele clipe. Mai țineți minte cum a fost găsită a doua zi, zâmbind? Cred că ar trebui și noi să zâmbim mai des, din recunoștință.

Nu voi face liste, ci voi spune doar că sunt recunoscătoare pentru faptul că mi s-au oferit toate posibilitățile să mă dezvolt, să progresez în ceea ce mi-am propus. Că tot timpul i-am avut alături pe oamenii cei mai dragi. Că nu mi-a fost frig, foame, sete. Că astăzi, uitându-mă în trecut, nu am niciun regret: copilăria mea a fost plină de lumină.

Voi pentru ce sunteți recunoscători?

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

7 responses to “Fetița cu chibrituri – o altfel de poveste

Lasă un răspuns

