Pauză de la lecturi serioase

sfDeși vacanța mea e undeva pe la mijloc, timpul pare să fugă mai repede decât obișnuia. Partea tristă e că obosesc alergând după el, iar cărțile pe care vreau să le ”mestec” vara aceasta sunt prea multe. Deși naiv, dar tot sper să citesc ceea ce mi-am propus.

Ieri, de exemplu, am făcut o pauză de la Darwin și m-am delectat cu primul volum din colecția ”Fantasy and Horror” de la Nemira. Am cumpărat volumul respectiv la un târg de carte, mai mult pentru că cineva mi-a zis că se merită. Ei bine, eu zic că nu.

Printre cele câteva povestiri din antologie, vre-o câteva  meritau interesul cititorului, chiar mi-au plăcut. Două dintre ele, nu voi menționa care, mi-au indus o stare ciudată, căci autorii chiar au știut să creeze o atmosferă potrivită denumirii antologiei, și anume horror. În rest, celelalte povestiri mi s-au părut cenușii, prost asamblate, cu un limbaj sec și chiar confuze, de parcă au fost scrise la o beție ieftină, cu vin la litru și bere în două cu apă.

Cu alte cuvinte, rămân fidelă lecturilor mai serioase, cu acțiune bine închegată, limbaj potrivit și o poveste antrenantă. Până atunci, volumele gen sus-menționatul rămân perfecte pentru călătorii îndelungate cu trenul, când nu vrei să vorbești cu vecinul.

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

