Ceai negru și pisici portocalii sub streșini

Pisoi portocaliuAm început să iubesc ceaiul negru, fără zahăr. Puțină miere, și ea amară. O combinație ce-mi displăcea foarte mult în trecut… dar astăzi are un alt gust, un gust efemer, presărat cu amintiri prea puțin plăcute. Totuși, muzica din fundal e ca mierea, mierea pentru suflet.

Astăzi am văzut un motan portocaliu la geamul meu. Când l-am întrebat ce face, a început să miaune, de parcă mă chema cu el, să vin să mă plimb pe streașina șubredă și uscată de vânt. Nu m-am putut abține, i-am deschis o cutie pe care scria ”pește” și i-am oferit cina pe pervazul geamului, lângă mine. Mai întâi era timid, mă privea doar cu ochii lui imenși, sinceri. Apoi a prins curaj și s-a apropiat, privindu-mă în continuare. I-am aruncat un peștișor și l-a înghițit pe loc. S-a apropiat de mine, fără nicio jenă, și a început să înfulece conținutul cutiei. După ceva timp, s-a lins pe bot și fluturând cu fundul lui portocaliu, imens, și-a văzut de treabă pe acoperișul celălalt, dăruindu-mi o ultimă privire.

Noaptea e calmă, mirosind a flori de cireș; e plină curtea de petale albe. Am luat două flori și le-am ascuns printre filele unui jurnal roșu. Luna este imensă și-și privește chipul în geamurile caselor. Pe cer niciun nor, numai un mănunchi de stele aproape invizibile din cauza luminii. Ce-aș vrea să fiu la țară acum, să pot vedea clar aceste mici fărâme de fluturi!

Ceaiul s-a răcit, amărăciunea din el a devenit mai intensă. Dar îmi place. Îmi place gustul puțin dulce ce rămâne în gură după ce-mi termin porția. E ca în viață; unele lucruri rănesc, dar totodată lasă o urmă ușor dulceagă, ca mai apoi să se șteargă din minte și din suflet, lăsând o dâră melancolică de ceai negru cu miere…

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

6 responses to “Ceai negru și pisici portocalii sub streșini

Lasă un răspuns

