Aș vrea să fiu o lebădă ca să pot zbura

Lacul lebedelor - afișMiros de lemn vechi, prăfuit de parfum scump. Scaune roșii, roase de rochiile bufante ale doamnelor de acum o sută de ani. O scenă imensă, îmbrățișată de o cortină verde, grea, maiestuoasă. În aer plutește lumina difuză. Încă o clipă, încă o clipă să stau, să ascult această liniște…

Mă trezește din visare vocea stridentă a unei copile nemulțumite, vorbind într-o limbă de care mi-e silă. În fața mea se așează o doamnă frumoasă, blondă, cu un șirag de perle odihnindu-se pe piept. Îmi place parfumul ei; expresia feței. În dreapta tușește un domn bătrân. Omul de lângă mine zâmbește; îmi place zâmbetul lui.

Vânzoleala se termină odată cu sunetele dezorganizate a orchestrei. Răsună  o voce ce ne roagă să nu filmăm, fotografiem, înregistrăm; totuși, în spatele meu cineva nu-și pote dezlipi degetul de pe butonul aparatului.

Întuneric. Parfum. Muzică.

Cortina se ridică ușor, lăsându-mă să întrevăd coroanele unor copaci falnici, la umbra cărora se odihnesc  tineri și tinere, dansând. Cu pașii grațioși, copilele cu părul de aur se apropie de iubiții lor, ca în ultima clipă să se retragă, ademenindu-i în acest joc nevinovat. De undeva apare bufonul, apoi regele, apoi Siegfried.

”Lacul lebedelor” a fost  cel mai frumos eveniment din ultima săptămână. În loc să-mi petrec seara de sâmbătă acasă, acompaniată de cărți sau filme, am avut ocazia, datorită unui om bun, să mă scufund în lumea minunată a baletului. Și nu mi-a părut rău; pentru că lebedele sunt creaturi minunate. Mai multe detalii aici.

PS: Sincere mulțumiri domnului  care mi-a rezervat o invitație.

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

