Despre educație

Nu te panica! Textul tău este aici😀

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. View all posts by Elena Druță

5 responses to “Despre educație

  • unulnou

    De acord cu faptul că inteligenţa socială (care e mai mult decât amiabil vs. brutal) e de multe ori mai importantă decât abilităţile practice în domeniul de pregătire. Teoretic sună bine toată treaba cu educaţia, însă din punctul meu de vedere, sistemul actual de învăţământ e în totală neconcordaţă cu cerinţele actuale ale societăţii. E foarte bun pentru a crea forţă de muncă, dar sunt lucruri esenţiale pe care le omite. Unul din ele e spiritul de lider. Altul e creativitatea. Am scris un articol pe blogul meu despre asta:

    https://unulnou.wordpress.com/2013/02/19/de-ce-scolile-nu-functioneaza/

    • Vulpea de scorțișoară

      Mulțumesc mult pentru apreciere. Totuși, nu mă axam neapărat pe învățământul preuniversitar, căci știu cât de ”eficient” este; mă refeream mai mult la ideea în sine, care nu e chiar rea. Problema e că oamenii nu mai apreciază faptul că au acees la atâtea informații și pot să-și lărgească orizonturile…

  • unulnou

    Aşa e. Bună precizare. Dar şi excesul ăsta de informaţie poate duce la dezvoltarea unui sistem psihologic de indecizie. Eu cel puţin trec prin asta. Sunt atât de multe lucruri pe care vreau să le fac, să le învăţ şi chiar să devin competent încât nu-mi ajunge timpul zilnic. Şi asta în primul rând datorită abundenţei de informaţie. Ăsta e unul din obiectivele mele în acest moment. Să-mi exploatez la maxim timpul şi energia pentru mai multe lucruri şi să-mi dezvolt capacitatea de a renunţa pur şi simplu la altele. De exemplu, acum încerc să scriu cât mai bine pe blog, să mă pregătesc pentru un maraton, să citesc mai multe cărţi pentru a-mi rafina ideile, să frecventez pe la facultă şi să învăţ din timp astfel încât să nu fie rupere în sesiune şi să mai şi menţin anumite relaţii. Şi pe viitor vreau să mai fac public speaking şi după ce termin cu maratonul să mă apuc de tras de fiare. Dacă m-aş axa doar pe două chestii din toate astea aş “rupe stilul”, dar eu vreau să le fac pe toate. Şi asta datorită abundenţei de informaţie.🙂 Am cam sărit din pom în pom cu romanul ăsta de comentariu, dar cred că ai prins ideea. Accesul la info e cu şustă în eventualitatea în care eşti motivat şi uşor de stimulat cum sunt eu.

    Nu ca să fiu Gică Contra, dar încerc în fiecare situaţie să văd şi reversul medaliei. Dar ai dreptate, mulţi habar nu au ce oportunităţi au. Pentru mine e aproape o datorie să-mi maximizez potenţialul. Păcat că nu rezist doar cu 2 ore de somn pe zi.

    • Vulpea de scorțișoară

      Nu văd ”abundența de informație” drept o problemă – important este să știm să o filtrăm și astfel să alegem ceea de ce avem nevoie… și cărțile într-adevăr sunt niște lucruri minunate. Nu știu ce fel de cărți citești tu, dar mie îmi plac romanele despre război. Cineva mi-a zis că cititul de literatură artistică este, oarecum, inutil. Ceea ce m-a supărat; dacă m-aș axa doar pe literatură științifică m-aș tâmpi. Îți urez baftă în tot ceea ce faci și ne mai citim pe boguri😉

  • unulnou

    Nu prea am citit literatura artistica pana acum, dar am de gand sa ma apuc. Fictiunea e excelenta pentru a-ti mentine imaginatia ascutita. Einstein zicea ca imaginatia e mult mai importanta decat ratiunea si tind sa fiu de acord. Mi-am propus sa incep cu ceva scurt: 4000 de pagini de Marcel Proust – In Cautarea Timpului Pierdut. Poti dezvolta o viziune mecanista citind doar carti stiintifice. Observ in ce stil se formeaza colegii mei de la fac. de Electronica ce se axeaza foarte mult pe matematica. Buni in electronica. Praf in orice altceva, inclusiv in cele mai de baza interactiuni umane. La aia tocilari, care doar atat presteaza, ma refer aici. Nu toti.

    Multumesc pentru urari. Mai ne citim, mai ne comentam. Toate cele bune si tie!🙂

Leave a Reply

