Târgul de carte

Deşi nu am vrut să îmi irosesc banii pe care şi aşa nu-i prea am, Nicea totuşi m-a corupt şi luându-mi rămas bun de la agoniseala mea am vizitat târgul de carte Librex, ediţia a XIX-a, organizat în perioada 11-15 mai la Sala Polivalentă.

Ce să zic, Nicea ştie că îmi plac cărţile, dar de data aceasta am rămas puţin dezamăgită. Pentru început de faptul că deodată cum intri dai în cărţi religioase, care pentru mine nu prezintă nici un interes… ceva gen stă dumnezeu la pază la intrare, intri ş dai de el şi când ieşi tot pe el îl saluţi. Mde.

Ok, mai departe, trecând de standurile cu ortodoxism & co. intri în Sala propriu-zisă şi dai de… standul nu ştiu a cărei edituri, dar din colecţia căreia fac parte cărţi din alea pentru care degeaba defrişează păduri, prostii scrise după nişte seriale stupide – gen Jurnalele Vampirilor sau Twilight, cu coperţi groase şi imagini cu actorii aia smiorcăiţi, cu preţuri exagerat de mari şi literatură de 2 bani. Trist.

În schimb mi-a plăcut o editură din Braşov, unde am găsit un dicţionar de engleză care cuprinde foarte multă materie + un CD, la preţul de 30 de lei, ceea ce mi se pare aproape gratis, având în vedere că dicţionarul  e destul de voluminos, cam 1000 de pagini, incluzând exerciţii de gramatică (brrr…).

Şi mi-au plăcut standurile celora de la Adevărul, deşi cărţile pe care le aveau sau le-am citit deja, sau mi se păreau nesemnificative. Poate că au avut lucruri faine când s-a deschis târgul şi acum au rămas cu ce nu s-a vândut. Însă m-am oprit la standul celora de la Pinguin, mi-am luat 2 cărţi, The phantom of the opera de Gaston Leroux (de când vroiam să-l citesc!) şi The woman in white de Wilkie Collins (habar nu am ce e, voi vedea). Nicea şi-a luat Paradise lost de John Milton (o trupă doom din Anglia s-a denumit astfel, şi cum lui Nicea îi place doomul în mod deosebit…). Pe ale mele le-am luat cu 8 lei fiecare şi Nicea pe a lui a dat 20. Dar merită. Engleza mea nu e strălucită, dar dacă mai apelez la dicţionar cred că voi avea o lectură plăcută şi totodată productivă – cuvinte noi în vocabularul meu.

Ce să mai zic, mâine e închiderea târgului, nu ştiu dacă se va găsi ceva drăguţ pe acolo, important e că eu m-am pricopsit cu încă ceva de pus în bagaj şi „târât” până acasă 🙂 Aşa că doritorilor de a mai achiziţiona cărţi la un preţ redus le propun să îşi petreacă după amiaza la Librex (azi e deschis până la 20.30) sau să-şi găsească duminica aceasta un motiv de a ieşi din casă 🙂

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

