…Parcă aş fi spart un pahar cu demenţă

…Parcă aş fi spart un pahar cu demenţă. Cioburi, mii şi mii se înfing în parchetul parcă de lut neplămădit, rănind picioare goale şi ochi arşi. Tristeţea învăluită în pijamale de culoarea aceluiaşi trandafir spart  întunecă odaia, prefăcând-o într-un lăcaş al iluziilor risipite. Miroase a bucăţi de carne arsă şi file de jurnal sinucise în tăcere. Şi a ură, a ură fumegândă din carnea prefăcută în cenuşă. Din geamul de cărămidă palidă vine un iz de neputinţă, sânge închegat şi dinţi strânşi tare, ca să nu răzbată strigătul în lume. Nu vrea să fie auzit,  rostit, consolat. Vrea să zace după dinţii încleştaţi şi să continue să miroase a carne arsă. A carne ce a ars în floarea frăgezimii. Tavanul picură, recent vopsit cu demenţă. Picăturile fierbinţi nu mai ard trupul rece, şi totuşi conferă o alură de pacient din casa de nebuni din scena vieţii. De ce oare mai trăieşte? Mai vrea oare  sau joacă rolul de marionetă de pe planul doi, chinuită şi încurcată în propriile aţe? Cât de mult îşi doreşte să îi fie tăiate aceste fărâme de iluzii ce-l leagă de lumea himerică pe care i-a promis-o neantul când a fost creat!

…Parcă aş fi spart un trandafir. Spinii lui mă gâdilă în palmă şi îmi intră sub piele, la fel cum o fac şi zâmbetele false din juru-mi. Vor să ajungă la inimă, să mă omoare, şi până la urmă le va reuşi, într-un sfârşit, pentru că sunt doar o umbră neînsemnată pe acest pământ enorm. Dar înainte de asta, spinii vor înghiţi disperarea amară, neputniţa existenţei şi ura, ura care arde cumpit. Asta va fi toată moştenirea lăsată de o fiinţă ce joacă rolul unei marionete cu aţele tăiate într-o casă de nebuni.

…Parcă aş fi spart un pahar cu demenţă. Nu-mi mai pasă de sângele fierbinte ce se coagulează pe parchetul de lut neplămădit. Nu mă dor cioburile de sub piele şi nu îmi mai pasă de cămaşa ce mă strânge, sufocându-mă.

***

Nu mai simt nimic, în afară de mirosul de carne arsă şi file de jurnal sinucise în tăcere…

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

