Vântul,cerul și petalele din părul tău

O vântule,nu te juca în părul meu amețit de atâta fum de țigară!Nu-mi mângâia ființa,nu-mi șopti la ureche petale fragede de flori necunoscute și nu-mi gâdili ochii,vreau să văd cerul!Cerul,care este atât de sus și atât de vast,încât am încăpea ambii sub plapuma lui brodată în stele…

Mai bine stai calm și ascultă-mă!Ascultă-mă atent,pentru că nu arunc cuvintele în tine,ți le dăruiesc,poate într-o zi vor ajunge la destinatar.Tot timpul am crezut că tu ești cel mai bun mesager.Deci,

-Bau!

-Hey…

-De ce stai singură?

-Nu stau singură,sunt cu…nu,mai bine lasă.

-Ești o visătoare.Stai să ghicesc:cu cerul?

-Și cu el.

-Stelele?

-Și cu ele.

-Iarba,muntele,cascada,frigul?

-Da.Și nu.

-Tot o ciudată rămâi.

-Știu.

Vântule,mă bucur că nu te cunoaște.Mă bucur că stă aici,culcat,alături de mine și privește îngândurat în sus.La stele,sau se uită printre ele,poate nici nu e alături,ci într-un univers propriu,de nepătruns;o altă lume,atât de îndepărtată…

Inspir adânc și încerc să strâng un buchet de stele cu palma.Știu că nu-mi va reuși,știu că voi mai încerca și tot degeaba va fi.Și totuși,îmi place iluzia buchetului de stele,înfipt în suflet.

-Încerci să strângi stele?

-Ca de obicei.

Tăcere.O vântule,iar te joci cu petalele de flori pe care nu le cunosc?Îți place,nu?Nu,nu-l trezi din reveria lui!Stai…de ce ai făcut-o?vrei ca eu să i le scot din păr?

-Știi care e constelația ta?

-Nici nu știu cum arată.Stele împrăștiate pe cer.

-Greșești.Constelația e un joc la stelelor,un lanț fermecat…

-Tu romantico tu!

-Nu sunt,am zis doar ceea ce cred.

Mă aplec să-i găsesc petalele pierdute în părul aspru.Cerule,stinge-ți stelele,nu le mai reflecta lumina în ochii lui!Nu-mi mai aminti totul,permite-mi doar să găsesc toate petalele și pe urmă să te admir pe tine,cerule!

-Ce petale ciudate…

Tăcere.Se uită la mine,sau prin mine?Ce vede?Nu înțeleg.Dar are o față atât de visătoare.Nu te apropia,

-De ce?

-Nu strica momentul.

-De ce crezi că l-aș strica?

-Pentru că…

***

Vântule,nu te mai juca în părul meu amețit,cerule,nu îți aprinde lumina răsăritului!Vă rog…vreau să-i mai descopăr,încă o fărâmă de eternitate petalele necunoscute în păr…

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

