Un vis de iarnă în inima munţilor

Reportaj realizat de Druţă Elena şi Dumitru Iulia

Totul a început din anul trecut,când boboceii din actuala X F au tot insistat cu întrebarea : „când mergem în excursie,domn’ Susanu?”.Anul acesta,dorinţa noastră s-a îndeplinit, pentru că au fost insistente  şi celelalte clase care îl au ca profesor pe domnul Susanu.Până la urmă,ne-am decis.Borşa,Maramureş,patru zile,trei nopţi.Scurt,clar,parcă plictisitor.Şi totuşi…

Forfota înainte de excursie  a afectat tot liceul,inclusiv şi profesorii.Din păcate,excursia nu a fost aprobată,liceul nu a dorit să-şi asume răspunderea pentru noi,elevii,iar domnul Susanu a acceptat provocarea.

În ziua de joi majoritatea celor care am fost nu aveam chef de ore.Găndurile erau undeva departe,sau cel mai apropate,de Palat,ora 14 după masă.

A început să picure.Cineva a venit mai devreme,cineva mai târziu,grupuri,grupuri…autocarul a ajuns la timp,şi am plecat cu o întârziere de 1 minut.Câtă precizie,dacă tot suntem liceenii de la info.

Am mers mult.Iniţial,linişte în autocar,regulamentul monoton,cât şi explicarea domnului şofer să nu-i stricăm scaunele…dar ieşind din Iaşi atmosfera s-a destins,am început să vorbim,să glumim,cineva a început să mănânce,împrăştiind mirosul dulceag de clementine.

Am ajuns seara,întâmpinaţi de o ninsoare feerică,ca la munte.Oboseala şi plictiseala au dispărut,odată cu bagajele pe care ni le-a luat gazda.Am fost cazaţi în două pensiuni,dar până la urmă,nu contează,pentru că fiecare am stat unde ne-am simţit mai bine.

A doua zi,trezindu-ne,am văzut munţii.Falnici,reci,învăluiţi de fulgi valsanţi şi îndemnându-ne să-i descoperim.

Traseul a început de la telescaun,ceea ce a fost ceva nou pentru unii.Cât am mers,a nins uşor,şi am îngheţat de ni se părea că nu mai ajung cei din urmă.Şi totuşi,până au ajuns şi ceilalţi,fiecare încerca să se încălzească în felul său: cineva sărea pe loc,cineva făcea îngeraşi şi alţii se strângeau în grup,preluând metoda pinguinilor.După,a urmat drumul care arăta cu o săgeată direcţia spre Cascada Cailor.

După mai multe alunecări pe pâmăntul argilos,acoperit cu zăpada şi încă viu,am ajuns la un vuiet care spărgea liniştea aparentă a munţilor.Aici au început din nou râsetele,puţin obosite,şi pozele,multe,multe,incât nici acum nu am reuşit să le străngem pe toate de la ceilalţi.

Drumul înapoi ne-a adus noi surprize: un sol şi mai argilos,noroi până la glezne şi câteva cazuri de papuci rămaşi în urma posesorului.Trecerea pe celălalt mal,când am ajuns jos,a fost mai dificilă:nu am avut un pod sau ceva.Ne-au ajutat localnicii,făcând un pod dintr-un copac defrişat.Şi cât de palpitant a fost să trecem peste aşa zisul pod,cu gândul „doamne,numai să nu alunec!”,ca la urmă să auzim o replică:”de ce nu a căzut nimeni?!”.

După ce am ajuns la cabană,ne-am curăţat bocancii,hainele şi am făcut un duş,am mers seara la petrecere,unde majoritatea dintre noi am avut discuţii interesante,câteva partide de „adevăr şi provocare”,distracţie la maxim şi stingerea la 5 sau 6 dimineaţa.

 

A treia zi a fost cea mai obositoare,dar şi cea mai friguroasă.Am vizitat Maramureşul,cele mai importante obiective turistice:pentru început,ne-am oprit la Cimitirul Vesel din Săpânţa, cei care nu l-au mai văzut au avut  un interes sporit pentru înscrierile de pe cruci şi limba arhaică a regiunii.Deşi frigul ne mânca,am mai găsit şi timp să admirăm obiectele de artizanat din regiune, să mai explorăm şi tonetele cu suveniruri şi să ne mai luăm câte ceva ca amintire.

În continuare,vizităm cea mai înaltă mănăstire din  Europa,mănăstirea Peri,având înâlţimea de 75 de metri,crucea din vârf 7 metri,deşi de jos nu părea atât de înaltă.Frigul nu a lipsit,deşi soarele ne-a tras pe sfoară,zâmbind pe furiş.

Am trecut şi pe lângă frontieră ,şi imediat au început râsetele din autocar,datorită mesajului de la Orange ”bun venit în Ucraina!acum ai…”.După o mică pauză de masă, în Sighetul Marmaţiei ,am mers mai departe,până am ajuns la mănăstirea Bârsana.Aceasta avea o înalţim de 57 metri fiind a doua din Europa.Doamna de la intrare care a povestit istoroara biseriicii  ne-a îndemnat  să rămânem un timp pentru reculegere.

S-a înserat,iar noi am luat calea înapoi.Nici  frigul,nici oboseala nu ne-au schimbat starea de spirit. Tot s-au găsit cântăreţi printre noi,iar domnul şofer nu ne-a lăsat să ne plictisim,spunându-ne bancuri cu înţeles dublu.

Seara am sărbătorit un majorat,şi ca ultima seară,ne-am distrat la maxim. Boz Bogdan,din  11 C a cinstit toată lumea,a distrat cu glumele lui şi s-a mai ales şi cu un nickname(cine ştie,cunoaşte).Părerea sărbătoritului?

Reporter:Cum ţi s-a părut propriul majorat?

Boz Bogdan:Bine.Foarte bine.Mă așteptam la o petrecere frumoasă și așa a fost.A FOST SUPER!!

Ultima dimineaţă ne-am trezit devreme şi un pic melancolici.Am fi vrut să mai stăm pe meleagurile ardelene,mai ales că ne-a atras felul lor de a vorbi,cultura şi modul de trai.Şi nici la şcoală,a doua zi,nimeni nu vroia…

Drumul în autocar a fost şi mai vesel decât spre Borşa,dar o veselie mai tristă.Ne-am mai oprit pe drum,am mai stat împreună…ne-am cunoscut aşa,cum suntem noi,s-au legat noi prietenii, mai apropiate sau nu..însă ce este cel ai important este faptul că ne-am simţit bine,am avut parte de emoţii puternice,râs mult,porecle noi,un „v-am dezamăgit,domn’ profesor!”(cine ştie,cunoaşte,din nou) şi întâmplări pe care nu le vom uita niciodată.

Am vrea să menţionăm că suntem recunoscători domnului profesor Susanu gelu,pentru faptul că a organizat această excursie,că a avut grijă de noi şi că am avut parte de conversaţii foarte interesante.

Reporter:Cum vi s-a părut excursia?sunteţi mulţumit de noi?Aţi mai organizat astfel de excursii?

 

Prof.Susanu Gelu: Excursia a fost super din toate punctele de vedere,mă  bucur că vremea a ţinut cu noi…şi am avut parte de multă zăpadă.Mă urmăreşte şi acum mirosul ninsorii proaspete şi a lemnului  de brad.Despre voi…aţi ştiut să fiţi cuminţi când trebuia…(şi ne-cuminţi, când trebuia).

 

Da…am mai organizat o mulţime de astfel de excursii.

Colegii noştri au răspuns:

Reporter:Cum vi s-a părut excursia?

Simion Ana (X C):Într-un cuvânt DEMENȚIALĂ.Afost o excursie super tare, cu un colectiv de nota zece.De fapt nu cred  că ne poate caracteriza o notă, iar distracția nu a lipsit.

Signeanu Alexandru (X C):A fost bine.Mi-a plăcut grupul,m-am distrat, am avut cu cine să mă distrez și pot spune că mi-am schimbat părerea despre unii.SUPER!

Leonte Tudor (X E):A fost amuzant.Deși nu cunoșteam decât câteva persoane, a fost frumos.Prieteni noi,distracţie,pot spune că nu m-am plictisit.Am avut un colectiv super.

Sticea Mădălina (X F):După cum ar spune și domnul profesor”minunat”.Peisajul  a fost adorabil,și țin să mulțumesc  profesorului de matematică  că a organizat această excursie.De asemenea,alaturi de colegii mei și de noii prieteni m-am simțit foarte bine.

Hriţcu Maria (VI B):Mi-a plăcut excursia,a fost foarte vesel,m-am distrat.

Părerea noastră,a reporterilor?Am avut parte de o experinţă minunată,ne-am veselit din plin şi aşteptăm următoarea excursie.Oare când va fi?…

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

