Toporaşi în plină viaţă

Era de o frumuseţe rară atunci când am întâlnit-o. Îşi arunca părul arămiu pe spate, cu acea mişcare pe care o ţin minte la fel de clar. Îi plăcea să-şi scuture capul când o îmbrăţişam şi avea un fel de al ei de a zâmbi, oarecum sadic şi în acelaşi timp fermecător. Îşi muşca buzele, involuntar, fără ca să îi treacă prin minte că mă îndrăgostesc de acele fire roz pal de pe fața ei ca de marmură. Îşi mişca ochii de un bleu-marin intens cu o oarecare rapiditate, că am comparat-o, pe loc, cu o mangustă. S-a amuzat când i-am zis-o, dar nu s-a supărat. Ştia să înţeleagă glumele şi să zâmbească, fără ca să spulbere acea reverie în care mă aflam fiind alături de ea.

Dimineţile pe care mi le dăruia împreună cu mirosul de toporaşi mă înfiora tot timpul, şi pe tot parcursul vieţii, simţind acest miros,îmi amintesc de ea. S-a distrat ca o năucă în lume, ca pe urmă să dispară, lăsând o undă aromată de toporaşi.

Dar, cerul meu azuriu şi-a schimbat haina în griul apăsător care m-a distrus. Nu a zis nimic. Nu a încercat să explice nimic. Doar a fluturat din cap, ultima dată, şi a dispărut. Credeam că pentru totdeauna. Mă plimbam prin parcul în care am cunoscut-o, îmi aduceam aminte de tot,de ea, de noi. Adevărul pe care nu-l găseam mă apăsa. Întrebările legate de ea se spulberau în neştire. Nimeni şi nimic nu m-a luminat de ce a fost să fie aşa.

Au trecut câţiva ani, pe care am încercat să-i folosesc la reconstruirea vieţii mele şi lipirea bucăţilor din suflet. Firele inimii încercau zădarnic să-l coase, pentru că sufletul meu nu mai trăia. Exista doar. Şi într-o zi am întâlnit-o… M-a văzut şi repede a plecat în compania unui băiat tinerel… Era îmbrăcată în costum negru, cu bluziţă albă… Frumoasă! Nu am încercat s-o opresc cu nici un cuvânt… Am realizat doar că nu mai sunt în stare să fiu cela care am fost, nu pot!

Oricât de mult nu aş încerca să-mi refac viaţa, să zâmbesc, să trăiesc… ştiu doar că exist. Exist în acel parfum de toporaşi care mi-a spulberat toată fiinţa în visul meu feeric…

About Elena Druță

Sunt studentă la facultatea de medicină veterinară din cadrul USAMV Iași. Textele de pe acest blog se află sub protecția legii drepturilor de autor. Vezi toate articolele lui Elena Druță

Lasă un răspuns

